Úzky verzus široký ráfik.

Všeobecné platí že širšie ráfiky majú dvojitú výhodu – znižujú valivý odpor a zlepšujú aerodynamiku.

Znižujú valivý odpor - širšie ráfiky poskytujú lepšiu oporu širším plášťom (25mm a širšie). Širšie plášte pri otáčaní redukujú valivý odpor v porovnaní s užšími plášťami nafúkanými  na rovnakú hodnotu. Nafúkanými na rovnakú hodnotu znamená, že 25mm plast ma menší valivý odpor ako 23mm plast, ak je tlak v pneumatike rovnaký pre oba plášte. Plášť na širšom ráfiku sa deformuje menej, čím znižuje valivý odpor v porovnaní s užšími plášťami. Na základe tohto sa dá povedať, že širší je lepší, ale táto výhoda je podmienená tlakom v pneumatike.

Zlepšená aerodynamika - širšie ráfiky poskytujú lepšiu mechanickú podporu širším pneumatikám a sú potrebné, aby sa prúdenie vzduchu opäť prichytilo k ráfiku. Týmto sa zlepšuje aerodynamika kolesa.

Záver - širšie ráfiky na kolesách poskytujú okrem lepšej aerodynamiky a zníženého valivého odporu aj zvýšenú stabilitu a lepšiu ovládateľnosť. Takže je širší ráfik lepší ako užší?  Odpoveďou je jednoznačné áno.