Typy bicyklovPridané: 28.04.2017

     Bicykle všeobecne môžeme rozdeliť do rôznych kategórií. Každá kategória je zameraná na iný spôsob použitia, na iný štýl jazdenia a na iné podmienky jazdenia. Samozrejme aj pocit z jazdy sa líši medzi jednotlivými kategóriami.

     Bicykle všeobecne môžeme rozdeliť do rôznych kategórií. Každá kategória je zameraná na iný spôsob použitia, na iný štýl jazdenia a na iné podmienky jazdenia. Samozrejme aj pocit z jazdy sa líši medzi jednotlivými kategóriami.

Cestné bicykle:

     z názvu bicykla je zrejmé, že tento bicykel si vyberie ten, kto chce jazdiť po cestách. Pokiaľ možno, po rovných asfaltových cestách bez väčších výmoľov a kamienkov, pretože každý kamienok jazdec pocíti. Vhodný je tiež pre jazdu v uzavretých okruhoch. Je úplne ideálny pre rýchlu a športovú jazdu. Má veľmi úzke plášte, je doplnený viackolieskom, ktoré obsahuje sadu koliesok s menej zubami, zatiaľ čo predné prevodníky ich majú naopak veľa. Typická sú pre neho nízko položené a zahnuté riadidlá tzv. barany, ktoré poskytujú jazdcovi dobrú oporu pre stúpanie a šprinty. Býva veľmi ľahký, mnohokrát bez výbavy, teda pre turistické jazdy úplne nevhodný.

Detské bicykle:

    jedná sa o bicykle určené pre deti. Je odlíšený veľkosťou podľa výšky a veku dieťaťa. Výhodou detských bicyklov kúpených u nás je to, že aj po niekoľkých rokoch má bicykel stále predajnú hodnotu. To sa už po roku nedá tvrdiť o bicykloch kúpených v rôznych supermarketoch nehovoriac o slabých komponentoch a často sa ani takého bicykle nedajú opraviť. V niektorých prípadoch boli takéto bicykle dokonca zakázané lebo ohrozovali zdravie jazdcov.

Dámske bicykle:

    ide o bicykel, akýhokoľvek typu, len s tým rozdielom, že má špeciálne tvarovaný rám, kratší predstavec a sedlo vytvarované pre pohodlnú jazdu ženy. Tieto bicykle sú vyrobené s ohľadom na ženskú anatómiu.

Horské bicykle Hardtail:

     horské bicykle všeobecne sú určené pre nadšencov, ktorí majú radi terén. Pod týmto terénom je nutné si predstaviť lesy, polia, lomy a také miesta, kde nie sú spevnené cesty. Použiť sa dá samozrejme aj na cesty, ale z jazdy nemá človek taký zážitok ako na bicykli na to určenom. Má masívnejší vzhľad, širší plášť a vyššiu hmotnosť. Neveľmi sa hodí na cesty a spevnené cesty, pretože vďaka jeho konštrukcii a posedu cyklistu sa oveľa viac unavíte. Tento typ bicykla je určený pre športových nadšencov, ktorí sa radi vybláznia jazdou cez hory, lúky lesy. Horské bicykle sa líšia obvodom kolies. Označenie Hardtail znamená, že bicykel má odpruženú vidlicu, naopak rám bicykla je neodpružený.

Horské bicykle Full:

    slovíčko – Full - znamená, že tento horský bicykel má odpruženú okrem prednej vidlice aj zadnú časť rámu. Čo poskytuje výhodu pri jazde v teréne. Jazda na takomto bicykli je oveľa pohodlnejšia je to voľba pre ľudí, ktorí už majú dosť toho byť po každej jazde dobití a vytrasení.

Horské bicykle Enduro:

     tak isto ako Full bicykel aj tento typ horského bicykla má odpruženú zadnú časť rámu. Rozdiel je v tom že využiteľný zdvih na prednej vidlici a zadnom tlmiči je oveľa vyšší ako pri klasickom celo-odpruženom bicykli. Rozsah zdvihu sa pohybuje od 150mm do 200mm. Je určený na veľmi náročné terény i na preteky. Jazda na takýchto bicykloch je pohodlná.

Mestské bicykle:

    trekingový bicykel je veľmi príbuzný krosovému bicyklu. Líši sa len tým, že je vybavený doplnkami pre cestovanie, ako sú svetlá, blatníky a nosič. Tento bicykel je určený hlavne na spevnené cesty. Určite nie je vhodný do ťažších terénov.

Rekreačné (Kross) bicykle:

    krosový bicykel je určený pre tých, ktorí milujú potulky prírodou. Teda po poľných a lesných cestách, ale aj po spevnených cestách. I keď zvládne aj relatívne ťažší terén nie je dobré ho pre tento typ terénu vyhľadávať. Jazdou v ťažkom teréne sa totiž opotrebujú plášte, ktoré nie sú do tohto terénu priamo určené. Bicykel sa vyznačuje užšími plášťami, často odpruženou prednou vidlicou a rám i sedlo je prispôsobené pre pohodlnejšiu jazdu.

Elektrobicykle / E-Bike:

    sú bicykle pomáhajúce užívateľovi v jazde pomocou systému elektrického pohonu. Systém elektrického pohonu doplňuje silu, ktorú jazdec vynakladá pri šliapaní. Vďaka tomu môže v porovnaní s klasickým bicyklom ísť ľahšie a s vynaložením menšieho úsilia. Značný rozdiel v potrebnej námahe jazdec pocíti predovšetkým v jazde do kopca. Stupeň intenzity elektrickej asistencie si môže zvoliť pomocou ovládacieho panela umiestneného na riadidlách elektrobicykla. Podľa konkrétneho modelu môže prepínať medzi 3 až 5 stupňami intenzity elektropohonu. Elektropohon môže aj úplne vypnúť a zachovať tak funkciu klasického bicykla. Motor sa vypína automaticky, ak prestanete šlapať alebo v momente, keď dosiahnete maximálnu povolenú rýchlosť 25 km/hod.

 


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

Copyright 2017 - 2024 © KostraBike - výnimočné bicykle odvážnym
Copyright 2017 - 2024 © KostraBike - výnimočné bicykle odvážnym